Hey everyone! Hope you have all started Monday nice and smoothly :) And hope you’ve all had a blast over the weekend!  I still believe in my theory that, weekends should be 3 days instead of 2, but oh well... Such is life :) Maybe some day...

Lately on Monday mornings I find myself not wanting to wear anything too fancy;  I just want to look polished with comfort.  Actually that’s me most of the time. I don’t like too many dangly bracelets or big oversized necklaces, or too many embellishments and so on.  I prefer delicate earrings, rings and sometimes one delicate bangle on my arm.  My clothes are usually in neutrals with basic cuts. I love wearing  structured blazers, skinny dark wash jeans, pencil skirts in gray, black or pastels and tees in white, off white,  black, gray and navy stripes.  Sweaters or cardigans must be in neutrals as well. However, I do love colors.  I’m not an all black type of person at all. I do love turquoise, rose, peach and baby pinks and blues. 

Today I wore a simple straight cut black dress with a cozy braided knit beige cardigan at the same lenght of my dress.   To polish off the look I wore a mid height black patent Mary Janes. Oh, with a bit of messy hair :) As I was getting late to leave the house, didn’t have much time to fool around with my hair unfortunately.  This letting my hair grow process is getting to be quite annoying :) Patience... Patience.... :)

I want to share with you guys a few little black dress but worn casually and my ideas of styling.

Tell me how you like them :)


Herkese merhaba! Umarım hepiniz Pazartesi gününe yumuşak ve sancısız bir geçiş yapabilmişsinizdir :) Ve tabi umuyorum ki herkes çok çok güzel bir haftasonu geçirmiş olsun!  Ben hala haftasonlarının 2 yerine 3 gün olması teorime sonuna kadar inanıyor ve bir gün bunun gerçek olacağını ümit ediyorum :)

Son zamanlarda Pazartesi sabahları fazla süslü giyinmek istemediğimi farkettim.  Rahat ama derli toplu bir görünüm arıyorum.  Aslında çoğu zaman böyleyim.  Çok fazla ihtişamı ve sallantılı bilezikler, iri kolyeler vs. sevmiyorum.  Daha ince zarif görünümlü yüzükler ve küpeler ile belki arada tek bir adet zarif taşlı bileklikleri seviyorum.  Kıyafetlerim genellikle naturel tonlardadır.  Kalıplı blazerlar, koyu renkli skinny jeanler, gri, siyah veya pastel renklerde kalem etekler ve beyaz, kırık beyaz, siyah, gri ve lacivert çizgili t-shirtler favorilerimdendir.  Kazak ve hırkalarımın da natürel tonlarda tercih ediyorum.  Fakat tamamen siyah takılan tiplerden de değilim :) Renk severim.  Özellikle turkuaz, gül kurusu, şeftali, bebek pembesi ve mavisi favorilerimden. 

Bugün düz siyah bir elbise üzerine bej rengi kalın saç örgülü elbisemin uzunluğunda bir hırka giydim. Dedim ya, rahat ve derli bir toplu görünüm istiyorum diye, bugün tam da öyle bir gün oldu :) Siyah rugan Mary Jane ayakkabılarımla bu görünümü biraz daha pekiştirdiğime inanıyorum.  Saçım ise biraz dağınık, zira geç kalıyordum ve saçıma daha fazla zaman ayıramadım ne yazık ki :)  Saçlarımı uzatma süreci oldukjça sancılı geçiyor... Sabır, sabır ya sabır diyorum :)

Sizinle birkaç küçük siyah elbise paylaşmak istiyorum.  Ama bunlar rahat giyilmiş küçük siyah elbiseler :) Fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim:)








photos: google, sets- mine

Thanks for reading!

                                                                     
 
Top